Huom! 9.8.2023 lähtien uusi pankkitili lisätään ainoastaan kirjanpitäjän ohjelmiston Procountorin puolelta. Muutoksen jälkeen lähetettävällä myyntilaskulla on mahdollista olla enää yksi tilinumero.
Solossa oleva tilinumero (laskulla näkyvä tilinumero) tulee olla sama kuin kirjanpitäjän Procountor ohjelmistoon syötetty tilinumero (tiliotteen tilinumero), jotta kirjanpidon automaatio toimii. Kun lähetettävässä myyntilaskussa on sama tilinumero kuin kirjanpidossa oleva, laskut lisätään automaattisesti saapuvaan viitesuoritukseen Solossa.
Jos Procountorissa ja Solossa on muutoksen jälkeen eri tilinumerot käytössä, ilmoittaa Solo tästä ohjelman yläkulmassa ja pyytää hyväksymään, että Procountoriin syötetty tilinumero päivitetään myös Soloon. Jos tilinumerot molemmissa ohjelmistoissa vastaavat toisiaan, ei tästä tule erikseen ilmoitusta.
Procountor Solo palveluun voi liittää vain yhden pankkitilin maksuja varten. Huomaathan, että pankkitilin tulee olla yritystili, jotta siihen voi aktivoida pankkiyhteydet (tilitapahtumien noudon ja maksamisen, lue lisää pankkivaltuutuksista täältä). Yksityishenkilön pankkitiliä ei voi pääsääntöisesti käyttää Solossa, mutta se riippuu myös pankista.
Tilinumeron lisääminen ja päivittäminen
- Näet pankkitilisi tiedot Solon näkymältä Asetukset > Yritykseni tiedot ja kohdasta Laskulla näkyvä pankkitili.
- Mikäli tilinumero puuttuu tai haluat päivittää sen, olethan yhteydessä kirjanpitäjääsi, joka lisää uuden pankkitilin yrityksesi tietoihin. Uusi pankkitili lisätään ainoastaan Kirjanpitäjän oman ohjelmiston Procountorin puolelta. Kirjanpitäjän ohjeisiin pääsee tästä.
- Kun uusi pankkitili on päivitetty Procountoriin, tulee tästä ilmoitus Solon ylälaitaan. Ilmoituksessa kerrotaan, että laskulla näkyvä pankkitili on muuttunut.
- Klikkaamalla ilmoitusta, siirryt Solon Pankkiyhteydet -näkymälle, jossa pyydetään tarkistamaan ja hyväksymään kirjanpitäjän tekemä muutos. Painamalla Vaihda -painiketta, hyväksyt muutoksen. Tämä päivittää Solossa olevan tilinumeron (laskulla näkyvä pankkitili) samaksi kuin kirjanpitäjän ohjelmistoon Procountoriin päivitetty tilinumero.
- Mikäli et hyväksy päivitystä (tilinumero on virheellinen tms.) olethan yhteydessä kirjanpitäjääsi.
Jos sinulle tulee kysyttävää, niin olethan yhteydessä asiakaspalveluumme yhteydenottolomakkeen kautta tai puhelimitse 020 7879 840. Asiakaspalvelumme on auki ma-to 8.30–16.00 ja pe 8.30–14.00 (yhteydenottoja käsitellään klo 16 asti).