Tilitapahtumien päivittyminen riippuu jaksosta, jonka valitsit pankin kanssa tehdyllä pankkivaltuutussopimuksella.

Päivitysjakso riippuu käytössä olevasta pankista ja tilitoimistosta. Pankit tarjoavat vaihtoehdoiksi yleensä päivittäin, viikoittain tai kuukausittain.
Päivitysjakso valitaan pankkiyhteysvaltuutusta tehdessä. Se kannattaa tehdä yhdessä tilitoimiston kanssa, jotta lomakkeen tiedot saadaan yhdellä kertaa oikein. Lue lisää pankkiyhteysvaltuutuksesta.
Päivitysjakson valinta
Melko vähäisellä maksuliikenteellä viikottainen tiliote voi olla riittävä tiheys. Kaikki pankit eivät kuitenkaan välttämättä tarjoa viikkoa päivitysjaksoksi ja esim. tilitoimistosi voi edellyttää päivittäistä tiliotetta. Kuukausittainen päivitysjakso taas voi hankaloittaa kirjanpitäjän näkyvyyttä, joten sitä ei lähtökohtaisesti suositella.
Päivittäisellä jaksolla saat ajantasaisimmat tiedot ohjelmistoon, mutta jokainen tiliotteen haku saattaa maksaa erikseen pankin hinnaston mukaisesti. Keskustelethan pankkisi kanssa hinnoittelusta, jotta ne eivät tule yllätyksenä.
Kun käytät Procountor Tiliä yrityspankkitilinäsi, päivittäiset tiliotteet sisältyvät kiinteään kuukausihintaan, etkä maksa niistä erikseen. Lue lisää.
Muutokset tiliotteen päivitysjaksoon
Suosittelemme olemaan yhteydessä tilitoimistoosi, mikäli haluat tehdä muutoksia päivitysjaksoon. Päivitysjakson muutokset tehdään pankin kanssa, mutta on hyvä jutella ensin tilitoimiston kanssa tehtävistä muutoksista, etteivät ne tulisi yllätyksenä, sillä tilitapahtumien päivitysjakso muuttuu tällöin myös tilitoimistolle.