Perillemenon varmistaminen riippuu hieman sähköisen laskun lähetystavasta.
Procountor Solo -palvelussa on mahdollista lähettää lasku sähköisesti kolmella eri tapaa ja näissä tapauksissa perillemenon varmistaminen vaihtelee tapauskohtaisesti. Tehokkain ja varmin tapa on lähettää laskut verkkolaskuina.
Verkkolasku
Paras tapa varmistua verkkolaskun perillemenosta on varmistaa vastaanottajan verkkolaskun oikeellisuus. Se on selkeästi yleisin syy perillemenon ongelmiin. Väärä verkkolaskuosoite vastaa tilannetta, jos lähettäisit paperisen laskun väärään osoitteeseen. Eli tarkista ja vielä kerran tarkista, että verkkolaskuosoite ja välittäjän tunnus ovat oikein. Online-palvelu hoitaa puolestasi verkkolaskun oikeaan muotoon ja varmistaa, että se vastaa käytössä olevaa Finvoice-standardia.
Verkkolasku: Mistä tiedän menikö laskuni perille?
Verkkolasku on mennyt perille onnistuneesti, jos et saa meiltä virheilmoitusta sähköpostitse verkkolaskun lähettämisen jälkeen. Eli jos laskua ei ole voitu välittää vastaanottajalle, ilmoitamme sinulle sähköpostitse pian verkkolaskun lähettämisen jälkeen ja ohjeet miten sinun tulee toimia. Yleisin syy siihen, ettei verkkolasku ole mennyt asiakkaalle on virheellinen vastaanottajan verkkolaskuosoite.
Sähköpostilasku
Sähköpostilaskun tapauksessa voit itse tarkistaa onko vastaanottaja nähnyt ja avannut saapuneen laskun. Avaa lasku, jonka tilan haluat tarkistaa ja klikkaa laskulta "Näytä laskutapahtumat". Tällöin avautuu näkymä, mistä näet sähköpostilaskun tilan. .
Tulostuspalvelulasku
Tulostuspalvelun kautta lähetettävä lasku tulostetaan, kirjekuoritetaan ja postitetaan asiakkaallesi yhteistyökumppanimme toimesta.
Tulostuspalvelu: Milloin laskuni on asiakkaan postilaatikossa?
Tulostuspalvelun kautta lähetetyissä laskuissa toimitusaika on n. 3 arkipäivää. Riippuen laskutusajankohdasta toimitusaika voi vaihdella. Ruuhka-aikoina esim. kuunvaihteessa ja ennen pitkiä pyhiä toimitusaika voi venyä muutamalla päivällä. Laskuta siis laskusi ajoissa.
Miten verkkolaskut- ja tulostuspalvelun kautta lähetetyt laskut veloitetaan?
Verkkolaskut- ja tulostuspalvelun kautta lähetetyt laskut veloitetaan jälkikäteen palvelun kuukausimaksun yhteydessä lisäpalveluhinnaston mukaan.
Onnistuuko lähetetyn laskun peruuttaminen?
Ei. Kun olet laskuttanut laskun sähköisesti, et voi peruuttaa sitä. Tarkista siis ennen lähetystä, että kaikki tiedot ovat oikein. Jos kuitenkin käy kämmi - mikä on inhimillistä ja sattuu joskus meille kaikille - voit hyvittää laskun ja lähettää uuden laskun tilalle.