Todennäköisesti laskulta puuttuu verkkolaskuun vaadittavia tietoja tai esimerkiksi osa tiedoista ylittää sallitun merkkimäärän.
Käytämme verkkolaskujen välitykseen Finvoice-standardia, jossa on määritelty tiettyjen laskun tietojen sisällöt, maksimipituudet ja määrät. Finvoice-standardilla varmistamme sen, että laskun sisältö kulkee oikein vastaanottajan järjestelmään. Tästä syystä järjestelmä estää verkkolaskun lähettämisen mikäli siinä on standardista poikkeavia tietoja. Eli mikäli palvelu ei anna lähettää verkkolaskua, tarkista ainakin nämä:
- Vastaanottajan osotietiedot (katuosoite, postinumero & postitoimipaikka)
- Vastaanottajan verkkolaskuosoite
- Oman yrityksen pankkitilitiedot (IBAN ja BIC)
- Laskurivillä olevan tekstin pituus on maksimissaan 100 merkkiä
Mikäli em. asioissa ei näytä olevan ongelmaa, niin otathan yhteyttä tukeemme. Autamme mieluusti asian korjaamisessa!