Kyllä, voit tuoda Soloon asiakasrekisterin CSV muodossa. Tässä artikkelissa kerromme miten.
Soloon on mahdollista tuoda kontakteja jostain toisesta järjestelmästä. Kontaktit tuodaan CSV-tiedoston avulla. CSV-tiedosto on taulukkodataa sisältävä tekstitiedosto, jonka taulukkorakenteen eri kentät on eroteltu toisistaan pilkuilla ja rivinvaihdoilla.
CSV-tiedosto sisältää seuraavat kentät:
- Nimi
- Osasto / Yhteyshenkilö
- Lisärivi
- Laskutusosoite
- Postinumero
- Postitoimipaikka
- Maakoodi (2-kirjaiminen, esim. Suomen koodi on FI)
- Sähköpostiosoite
- Puhelinnumero
- Y-tunnus
- Asiakasnumero
- Muistio
- Henkilöasiakas (1 mikäli henkilö, muuten tyhjä)
- Kieli (2-merkkinen koodi)
- ALV-numero
- Verkkolaskuosoite
- Välittäjän tunnus
Tästä voit ladata valmiin CSV-pohjan, johon voit laittaa kontaktiesi tiedot ja tuoda ne Soloon.
Sisäänluettavat tiedot pitää olla tarkalleen näiden kenttien mukaiset. Mikäli tuot tietoja toisesta ohjelmasta, jossa esimerkiksi etu- ja sukunimi ovat omissa kentissään, sinun on ensiksi yhdistettävä nämä kentät, ennen kuin voit tuoda tiedot Soloon.
Kontaktien sisäänluku aloitetaan menemällä kontaktiluetteloon. Siellä klikataan “Toiminnot” ja sen alta valitaan “Tuo kontaktit CSV-tiedostosta”.
Tämän jälkeen valitaan tiedosto ja avataan se. Solo avaa seuraavaksi kontaktiluettelon esikatselunäkymässä, jossa voit tarkastella sisäänluettavia kontakteja. Voit myös halutessasi poistaa kontakteja sisäänluvusta klikkaamalla kontaktin edessä olevaa roskakorikuvaketta.
Paina seuraavaksi “Tuo kontaktit”, jolloin Solo tuo CSV-tiedostossa olevat kontaktit ohjelmaan. Mikäli jonkun rivin tuonti ei onnistu, ohjelma antaa virheilmoituksen ja näyttää, minkä rivin kanssa oli ongelma.