Yleisimmin kysytyt kysymykset ja vastaukset, kun siirrytään käyttämään Soloa jostain toisesta Procountorin tuotteesta.
Solossa EI käytetä Procountor Mini-sovellusta
Procountor Solossa kuitit ja muut tositteet kuvataan suoraan kirjautumalla mobiililaitteen selaimella Soloon ja ottamalla kuva sitä kautta. Jos olet käyttänyt Mini-sovellusta, sen voi poistaa siirryttäessä Soloon. Lue lisää kuitin kuvaamisesta täältä ja matkalaskujen käsittelystä Solossa täältä.
Procountor Avaimen käyttö
Procountor Avainta käytetään Solossa maksujen vahvistamiseen. Lue lisää Avaimen käytöstä täältä.
Kirjautuminen Soloon
Soloa käyttävä yrittäjä kirjautuu Soloon osoitteessa https://secure.finagosolo.com/
(Kirjanpitäjä käyttää kirjanpidon tekemiseen Procountoria ja kirjautuu sinne Procountorin kirjautumissivun kautta.)
Verkkolaskujen operaattori Apix Messaging Oy
Solossa sinulla on käyttössäsi sekä verkkolaskujen lähetys että vastaanotto. Näet uuden verkkolaskuosoitteen Asetukset > Verkkolaskutus. Samalta sivulta löydät verkkolaskutusosoitteen ilmoituspohjan laskuttajillesi. Huomaathan, että jos käytössäsi on ollut Procountor Taloushallinto -versiossa Apix Messaging Oy:n verkkolaskujen vastaanotto-osoite, voidaan se siirtää Sooloon käyttöön.
Lue lisää verkkolaskutuksesta täältä.
Tarkista pankkiyhteysvaltuutukset
Solon täysimääräistä käyttöä varten pankkivaltuutuksissa tulee olla käytössä mm. maksuoikeudet, viitemaksujen erittely (saapuvat viitemaksut). Kannattaa tarkistaa myös WS-kanava, jos pankkiyhteyksiä päivitetään. Lue lisää pankkivaltuutuksista täältä.
Pankkitilin tulee olla yritystili
Solossa voi käyttää ainoastaan yritystili -tyyppisiä pankkitilejä, eli yksityishenkilöiden pankkitili ei sovellu Soloon. Varmistathan, että sinulla on yritystili pankistasi.
Lue täältä tarkemmat ohjeet Tallennus ympäristön muuttamisesta Procountor Soloksi.